Nowa terapeutka – Viktoria Lysanyuk
W mojej pracy z dziećmi kluczem do rozwiązania trudności jest znalezienie przyczyny ich występowania.
Niepowodzenia szkolne często obniżają poczucie wartości u dzieci, co może prowadzić do trudności wychowawczych, emocjonalnych i społecznych. Kiedy znam już przyczyny tych trudności, mogę przystąpić do terapii pedagogicznej, wspierając stabilny rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci.
W mojej praktyce terapeutycznej wspieram dzieci w następujących obszarach:
- dzieci z opóźnionym lub nieharmonijnym rozwojem,
- dzieci w wieku wczesnoszkolnym narażone na ryzyko dysleksji,
- nastolatków z trudnościami szkolnymi, zwłaszcza związanych z czytaniem, pisaniem oraz specyficznymi trudnościami w nauce, takimi jak dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
- dzieci cierpiące na zaburzenia koncentracji uwagi,
- dzieci z trudnościami w przetwarzaniu słuchowym,
- dzieci z nadpobudliwością psychoruchową,
- dzieci borykające się z problemami emocjonalnymi,
- dzieci mające trudności z orientacją przestrzenną oraz koordynacją wzrokowo-ruchowo-słuchową,
- dzieci ze spektrum autyzmu,
- dzieci z ADHD,
- dzieci z trudnościami w adaptacji społecznej.
Moją wiedzę teoretyczną zdobyłam na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie ukończyłam kierunek Pedagogiki Resocjalizacyjnej oraz Terapię Pedagogiczną. Dodatkowo, doszkalałam się kończąc studia podyplomowe na kierunku „Edukacja i Terapia osób ze Spektrum Autyzmu z Elementami Integracji Sensorycznej”. Wiedzę praktyczną nabyłam dzięki pracy jako pedagog specjalny w szkole oraz prowadząc warsztaty dla uczniów i nauczycieli zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dodatkowo, prowadzę terapię pedagogiczną na co dzień, mając pod swoimi skrzydłami dzieci z ADHD, Spektrum Autyzmu oraz niedostosowaniem społecznym.
Do każdego dziecka podchodzę indywidualnie i stawiam na relację terapeuta – uczeń, gdzie dziecko ma poczucie bezpieczeństwa oraz wie, że to jest czas dla niego.
Viktoria Lysanyuk
mgr pedagogiki, terapeutka pedagogiczna